Skip to main content
© Circle. All rights reserved.
Powered by YOOtheme.

Ντένης Μαλαπέτσας | Κυκλοφοριακό: «Ξεκινήσαμε ανάποδα… Παντού κολωνάκια… Κολωνάκι πάντως δεν θα γίνουμε» [video]

01 Απριλίου 2025
  • «Έχω απογοητευτεί και δεν ξέρω αν αξίζει. Με ενδιαφέρει να δω τον τόπο μου να αλλάζει προς το καλύτερο. Διαφορετικά τι δουλειά έχω εγώ με αυτούς τους ανθρώπους»

Τρεις[3]εισηγήσεις στο Τοπικό Συμβούλιο Πόλης

  • ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: «Η Ζάκυνθος από το νησί του Κάλβου και του Σολωμού, έχει παραδοθεί στο έγκλημα»
  • ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ: «Δυστυχώς αντί τα ατυχήματα να μειώνονται έχουν μια συνεχή αύξηση»
  • ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ: «Λύσεις που να ικανοποιούν και τις δυο πλευρές… Οι πολιτικές αρχές πρέπει να εκσυγχρονιστούν

Ο Ντένης Μαλαπέτσας  [Τοπικό Συμβούλιο Πόλης]  μιλά στην εκπομπή ΕΚΤΕΝΩΣ , με το δημοσιογράφο Δημήτρη Τετράδη

  • «Επιλέγω πάντα θέματα σοβαρά αλλά κάποιοι φορείς δεν τα παίρνουν στα σοβαρά. Ήταν θέμα όπως το Λιμενικό ταμείο, δρόμοι κομφούζιο και το καλοκαίρι ακόμη χειρότερα. Κάποιοι που πρέπει να είναι παρών δυστυχώς στις συνεδριάσεις δεν είναι , ίσως έχουν σοβαρότερα πράγματα να κάνουν. Ο πρόεδρος του λιμενικού είναι υποχρεωμένος να είναι εκεί και να ακούει. Αν δεν μπορούν να φύγουν από τις θέσεις τους να πάνε κάποιοι άλλοι που θα μπορούν. Στη θέση που είναι είναι για να βοηθήσουν τον τόπο. Να πάνε κάποιοι που έχουν μεράκι να βοηθήσουν.       Ελεύθερη πρόσβαση… είναι το άλλο θέμα. Έχω απογοητευτεί και δεν ξέρω αν αξίζει. Με ενδιαφέρει να δω τον τόπο μου να αλλάζει προς το καλύτερο. Διαφορετικά τι δουλειά έχω εγώ με αυτούς τους ανθρώπους»
  • «Αυγουστίνου και Γιακουμέλος ήταν παρόντες και ο τελευταίος μας ενημέρωσε για την χωροθέτηση των κάδων. Κατά πόσο θα εφαρμοστούν αυτά που είπαν και τι διάρκεια θα έχουν στο χρόνο , θα φανεί»
  • «Κυκλοφοριακό. Λέμε κάθε πέρυσι και καλύτερα. Ξεκινήσαμε ανάποδα. Κάναμε παρεμβάσεις χωρίς πρώτα να έχουν φτιαχτεί οι χώροι στάθμευσης και αυτή τη στιγμή έχουμε τοποθετήσει παντού κολωνάκια και έχουμε να συζητάμε για 2 παρκινγκ στα Καμίνια, συζητάμε για 1 ακόμη στο Γαϊτάνι. Υπάρχει το όραμα και η βούληση να λύσουν το θέμα; Ο πρώτος έχει να κάνει με την επέκταση του τραπεζοειδούς που ΤΑΙΠΕΔ, κυβέρνηση και λιμενικό πρέπει να δουν πως θα φτιαχτεί χώρος στάθμευσης. Άλλη λύση είναι να γίνει ένα υπόγειο παρκινγκ στον Άγιο Λουκά  και ένα πλωτό παρκινγκ , ίσως κάποιο παροπλισμένο πλοίο. Αν θέλουν γίνεται. Αυτή είναι η πραγματικότητα»
  • «Με το θέμα Αλεξάνδρου Ρώμα σηκώνω τα χέρια ψηλά. Διαχρονικά δεν έχει γίνει κάτι, όπως πρέπει να γίνει. Δεν είναι ούτε δρόμος, ούτε πεζόδρομος, υπάρχει άναρχη κατάσταση. Οι πλάκες ανά τακτά χρονικά διαστήματα χαλάνε και ανάμεσα στην πλατεία Σολωμού και Άγιο Μάρκο έχω διαπιστώσει πάρα πολλές σπασμένες, από το βάρος βαρέων οχημάτων. Γενικά είναι μια προβληματική κατάσταση, από όπου και να πιάσουμε το θέμα αυτό»
  • «Δεν υπήρχε συμμετοχή ούτε από αστυνομική διεύθυνση, ούτε από το λιμενικό. Την ευθύνη για ότι έχει γίνει, την έχει η πολιτεία και για την κατάσταση που επικρατεί. Υπάρχει υποστελέχωση ναι, αλλά δεν πρέπει να σηκώνουν τα χέρια ψηλά. Οι προτάσεις που έκανα ήταν, να γίνεται έλεγχος και καταγραφή των ρωμά που έρχονται , να ερωτούνται γιατί έρχονται και πού θα μείνουν. Το ίδιο και κατά την έξοδο τους. Πάλι να γίνεται μια καταγραφή. Το άλλο που επέμεινα ήταν, να τοποθετηθούν κάμερες, ώστε να μπορούμε μέσα από αυτές αν γίνει κάποια κλοπή για παράδειγμα, αν δούμε κάτι ύποπτο, να ανατρέξουμε να βρούμε τους δράστες. Και μόνο αυτή η κίνηση θα λειτουργήσει αποτρεπτικά.

Η Ζάκυνθος από το νησί του Κάλβου και του Σολωμού, έχει παραδοθεί στο έγκλημα»

  • «Για να έχεις αποτελέσματα πρέπει να υπάρχουν ικανοί για να τα φέρουν. Υπάρχουν ικανοί; Το ναυάγιο εξαφανίστηκε. Είναι η πολιτικής αστοχία, η αδιαφορία και η ανικανότητα αυτών που διοικήσαν τα τελευταία χρόνια»

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε αρκετά τροχαία ατυχήματα επί της παραλιακής οδού Λομβάρδου, με την κατάσταση να επιδεινώνεται τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω του μεγαλύτερου φόρτου που παρουσιάζεται στην κυκλοφορία των οχημάτων. Συνολικά η παραλιακή έχει μια άσχημη εικόνα με τα διπλοπαρκαρίσματα, ενώ και η διέλευση της οδού από κάποιους οδηγούς είναι άναρχη αυξάνοντας τις πιθανότητες ενός τροχαίου ατυχήματος, είτε με υψηλή ταχύτητα, είτε με αναστροφή, είτε κάνοντας προσπέραση με είσοδο στο αντίθετο ρεύμα. Δυστυχώς αντί τα ατυχήματα να μειώνονται έχουν μια συνεχή αύξηση και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να γίνει μια μελέτη και ένας επανακαθορισμός, ο όποιος θα λειτουργεί ως αποτρεπτικός και σίγουρα θα μειώνει τις πιθανότητες ενός τροχαίου ατυχήματος. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια νησίδα όπου θα λειτουργεί αποτρεπτικά στις παράνομες προσπεράσεις, αλλά και στην υπερβολική ταχύτητα, ενώ ταυτόχρονα καταλαβαίνουμε πως θα γίνει η οδός και πιο ασφαλής για τους πεζούς όπως και για τα οχήματα. Είναι κάτι που το έχουν εφαρμόσει και άλλα μέρη στην Ελλάδα. Νομίζω στόχος όσον ασχολούνται με τα κοινά, αλλά και για τις αρχές οπού φροντίζουν για την καλή και ομαλή λειτουργία του κυκλοφοριακού πρέπει να αποτελεί το πώς θα φροντίσουμε για την ασφάλεια των πολιτών. Θεωρώ λοιπόν ότι στο πλαίσιο αυτό είναι επιβεβλημένες οι παρεμβάσεις στην οδό Λομβάρδου. Όσο αφορά για το θέμα του χώρου στάθμευσης, επειδή αναφέρθηκα για τα διπλοπαρκαρίσματα στο επόμενο τοπικό συμβούλιου θα εισηγηθώ λύσεων που υπάρχουν γι’ αυτό το πολύ σοβαρό θέμα που αντιμετωπίζει η πόλη μας.

Διονύσιος-Ντένης Μαλαπέτσας

Μέλος τοπικού συμβουλίου Πόλης

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ

Η Ζάκυνθος όπως όλοι γνωρίζουμε έχει ως βασικό πυλώνα της οικονομίας της τον τουρισμό. Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να αποτελεί παράγοντα περιορισμού προς τους πολίτες σε δημόσιους χώρους και ειδικά όταν μιλάμε για σημεία που ο Ζακυνθινός έχει μάθει να χαίρεται, είτε τον περίπατό του, είτε το ψάρεμά του, είτε γενικά για την αναψυχή του. Στην εποχή της καθιστικής ζωής και της κατάθλιψης δεν έχουμε το περιθώριο να αφαιρούμε ποιοτικές επιλογές των πολιτών. Η απόφαση για τον αποκλεισμό στο Πόρτο φέρνει στην επιφάνεια μια σειρά από ζητήματα πως τουρισμός και καθημερινότητα των πολιτών μπορούν να τηρούν και την ασφάλεια των επισκεπτών, αλλά και να μην μειώνουν την ποιότητα των συμπολιτών μας. Γιατί πράγματι χρειαζόμαστε τον τουρισμό της κρουαζιέρας, όμως, δεν μπορούμε να δώσουμε χώρο από την καθημερινότητά μας σε μια πόλη που η αλήθεια είναι ότι δεν έχει και πολύ θετικό πρόσημο όσον αφορά το επίπεδο ποιότητας προς τους συμπολίτες μας. Η πρόταση μου έχει δύο σκέλη, το ένα αφορά το τι κάνουμε τώρα και το άλλο τι πρέπει να γίνει στο μέλλον. 1ο σκέλος) Από τη στιγμή που υπάρχει φύλακας διασφαλίζεται η ασφάλεια των τουριστών και θα μπορούσε να γίνεται ελεύθερη προσέλευση για τους συμπολίτες μας. Αν όχι, η απαγόρευση να ισχύει μόνο κατά τη διάρκεια και τις ώρες παραμονής του κρουαζιερόπλοιου και όχι για όλη την ημέρα. Ακόμα προτείνεται να μεταφερθεί η μπάρα πιο κάτω (στο ύψος που έδενε το πλοίο από τη σύνδεση με Ιταλία) ώστε να ελευθερωθεί ο χώρος και να μπορούν να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα μιας και δεν έχουμε την πολυτέλεια να αφαιρούμε άλλο ένα σημείο στάθμευσης και να δημιουργούμε επιπλέον πρόβλημα. 2ο σκέλος) Κατανοούμε ότι η λογική για οποιαδήποτε παρέμβαση με δημιουργία προβλήτα για κρουαζιερόπλοια εντός του λιμανιού, αυτόματα συνεπάγεται ζώνη απαγόρευσης για τους πολίτες. Επειδή η σύγχρονη αρχιτεκτονική που αφορά τα λιμάνια προστατεύει τη γραφικότητα των παλαιών λιμανιών, αλλά και γιατί πρέπει να τηρούνται τα πρωτόκολλα ασφαλείας που ορίζει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία, εφαρμόζεται η τακτική, αυτές οι υποδομές να κατασκευάζονται σε κοντινή απόσταση από τα παλαιότερα λιμάνια χωρίς να επηρεάζουν την γραφικότητα τους. Σας παραδίδω ένα σχέδιο προμελέτης το οποίο έχει γίνει στις αρχές του 2000 σχετικά με ένα νέο λιμάνι στα Λαζαρετα, το οποίο παρότι είχαν μπει χρήματα σε συγκεκριμένο κωδικό ποτέ δεν ξεκίνησε ώστε να υλοποιηθεί το παρόν σχέδιο. Κλείνοντας θα πω ότι πέρα του ότι θα έλυνε όλα τα ζητήματα του λιμανιού, θα έλυνε το κυκλοφορικό πρόβλημα και για το Αργάσι με νέο δρόμο, και φυσικά και της πόλης. Σημαντική παράμετρος θα ήταν και ότι το λιμάνι αυτό θα είχε άλλες προοπτικές όσν αφορά βελτιώσεις και προεκτάσεις, ενώ δεν θα μιλούσαμε και σήμερα για τέτοιου είδους απαγορεύσεις στο λιμάνι μας, λόγω της νομοθεσίας που έχει θεσπιστεί για την ασφάλεια των τουριστών των κρουαζιερόπλοιων. Κλείνοντας θα προσθέσω ότι το Λιμενικό Ταμείο πρέπει να βρει εναλλακτικές λύσεις ώστε να ικανοποιεί και τις δυο πλευρές και οι πολιτικές αρχές πρέπει να εκσυγχρονιστούν σε γνώσεις και διεκδικήσεις και να μην εμμένουν σε σχεδιασμούς περασμένων δεκαετιών που στερούνται οράματος και προοπτικής.

Διονύσιος-Ντένης Μαλαπέτσας

Μέλος τοπικού συμβουλίου Πόλης

ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.

Εδώ και αρκετά χρόνια βιώνουμε μια συνεχόμενη αύξηση της εγκληματικότητας σε όλους τους τομείς. Να θυμίσω ότι και το 2017 όταν ήμουν πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας είχα αναφερθεί στο συγκεκριμένο ζήτημα και είχα εκφράσει δημόσια τους προβληματισμούς μου για κάθε μορφή εγκληματικής πράξης. Από τότε πολλά έχουν γραφτεί, πολλά έχουν ειπωθεί από αρκετούς, αλλά, στην ουσία δεν έχει γίνει τίποτα από την εκάστοτε πολιτική αρχή που βρίσκεται στην εξουσία, φτάνοντας στο σήμερα να λέμε ότι το νησί του κάποτε πολιτισμού, του Σολωμού, του Κάλβου, του Φώσκολου, του Ξενόπουλου, του Λάγιου και τόσων άλλων σπουδαίων έχει χρόνια τώρα παραδοθεί στο έγκλημα. Είναι ένα θέμα που πρέπει να είμαστε αυστηροί με όλους όσους είναι αρμόδιοι. Το τελευταίο διάστημα οι συμπολίτες μας ζουν με ανασφάλεια, φόβο και με αγανάκτηση καθώς κανείς δεν μας βοηθάει. Όπως προείπα η πολιτεία έχει τεράστια ευθύνη κι αν προσωπικά βρισκόμουν στη θέση εκείνων των πολιτικών που ηγούνται στο νησί μας, δεν θα έφευγα από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αν δεν κάλυπτα τις ανάγκες των σωμάτων ασφαλείας, της Αστυνομικής και της Λιμενικής αρχής. Από την άλλη ναι, υπάρχει υποστελέχωση, αλλά αυτό δεν αποτελεί άλλοθι για ότι γίνεται στον τόπο μας στο βαθμό που γίνεται. Οργάνωση. Τι οργάνωση υπάρχει γιατί ως πολίτες επί της ουσίας δεν βλέπουμε να υπάρχει κάποιος σχεδιασμός που να μας προστατεύει. Φερ’ ειπείν, αν και δεν μ’ αρέσει να λέω σε άλλους τι να κάνουν, αλλά έλεγχος και πλήρη καταγραφή των Ρομά κατά την είσοδο και έξοδο, μπορεί να γίνει. Δίκτυο με κάμερες για καταγραφή σε συγκεκριμένα σημεία εισόδου και εξόδου των τοπικών κοινοτήτων, όπως και στην πόλη πάλι θα μπορούσε να γίνει. Αν αυτά τα παραδείγματα, όπως και άλλα που υπάρχουν και δεν ειπώθηκαν εφαρμοστούν, να είστε σίγουροι ότι θα αρχίσει να λειτουργεί ένα αποτρεπτικό σύστημα και θα έχουμε ραγδαία μείωση των διαρρήξεων. Σας παρακαλώ πολύ, δείτε το θέμα της οργάνωσης με τα ελλιπή μέσα που διαθέτετε γιατί όπως το καταλαβαίνουμε από αυτά που έχουν ειπωθεί, δυστυχώς κάλυψη των αναγκών στο 100% δεν θα υπάρχει. Προχωρήστε λοιπόν σε ανασυγκρότηση των τακτικών καταστολής τους εγκλήματος στα δεδομένα που έχετε, γιατί λύσεις υπάρχουν και ειδικά για ένα μέρος που είναι νησί και είναι απομονωμένο από τη στεριά με μοναδικό τρόπο εισόδου και εξόδου.

Διονύσιος-Ντένης Μαλαπέτσας

Μέλος τοπικού συμβουλίου Πόλης

Pin It